Kabócák a pácban

Mindig szerettem a kabócákat. Persze közhelyszerű ez a kijelentés, mert minden állatot rajongásig szeretek, ezek a kis ciripelő bajnokok mégis különösképp a szívemhez nőttek. Már a nevük is muris: kabóca. Angolul még murisabb: cicada. És akkor még nem is vettük közelebbről szemügyre ezeket a kis földönkívülinek tűnő rovarokat.


Érdekes, hogy hazánkban egyre több kabóca él. Természetesen mind bevándorlók, mégis, mintha kölyökkorunk óta ott ciripeltek volna a legmagasabb fák tetején, persze légykötészeti szempontból minket inkább maga a rovar felépítése érdekel, nem dalnoki képességei. Mint a fenti képen (melyen egy énekes kabóca pózol) is látható, rövid fejük merőlegesen áll, a homlokuk duzzadt. Mellső szárnyaik a hátsóknál hosszabbak, hártyásak, testük jellegzetesen ék alakú, hengeres.
A kabócák nem vízi rovarok, így műlegyeinknek kizárólag imágó (azaz kifejlett állapotban) állhatnak modellt, szerencsére fenti ismertetőjegyek alapján megkötésük nem ördöngösség. Úgy gondolom, a halak táplálékaként elhanyagolható a szerepük, mégis, néhány éve nagy kedvencemmé váltak a kabócalegyek. 
Tavalyelőtt egy nyár eleji horgászat során a Sión próbálgattam először saját kötésű, rendkívül csúnya kabócákat. Az eredmény tényleg felülmúlt a várakozásaim, egy másfeles balin és több szép domolykó jött ezekre az egyedi gizmókra. Aztán elkezdtem tudatosan gyártani őket, idén a Dráván és csatornákon tesztelgettem őket, s érdekes módon felülmúlták a hagyományos polibogarakat (na igen, számtalanszor bebizonyosodott már, hogy amelyik légyben hiszünk, az eredményesebb, mint a többi). A kötési fázisok közben finomodtak, amennyit lehetett, lestem az angol legyesektől, akik pisztrángra is eredményesen horgásznak ezekkel a legyekkel. Ma összehoztam az idei nyár katonáit, szám szerint tízet, a végleges formában. 

Kabóca műlégy (Cicada Fly)

Kabóca műlégy (Cicada Fly)

Megjegyzések

  1. A felsőrésze a legyeknek valami csillámporos lakk vagy epoxy? mitől lesz ilyen fényes? én is kötöttem hasonlót, de inkább ilyen mindenre hasonlító légy lett semmint tudatosan egy fajra, fajtára.. nagyonjók!

    VálaszTörlés
  2. Kösz! Néha lehet kapni glitteres dekorgumit kreatív boltokban. Tegnap vettem 5 ívvel, ezüst, arany, kék, zöld, piros színekben:
    http://hobbykavalkad.hu/webshop.php?termekid=8041&termkat=17

    Nagyon tartós, nem jön le róla a csillámpor, és nem látszik ki a foam alóla. Azért a fejekre ment egy kis UV lakk is.

    VálaszTörlés
  3. UV lakkot honnan veszel? Jók lettek nagyon, szeretnék készíteni ilyeneket...

    VálaszTörlés
  4. Műkörmös boltban. Kicsit lassabban szárad, mint a légykötésre tervezett uv, de jó.

    VálaszTörlés
  5. Ez egy nagyon összetett szakma. Anyagbeszerzés: horgászbolt, száz forintos bolt, műkörmös bolt... :-) Valódi kézműves műhelyt birtokoltok. Én meg büszke vagyok a saját készítésű, nyílt vízi pontyozó úszóimra... :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése