Csend. Élet.

Délelőtt meló közben csörög a telefonom, felveszem. Volt biológia tanárom és jó barátom, Pali bácsi az, röhögve meséli, hogy fenn vagyunk a BAMA.HU oldalon, amint a Balokány ligetben riogatjuk a jónépet. Először nem tudtam hova tenni a dolgot, azt hittem, hülyéskedik, mint mikor anno osztálykiránduláson becsípve egy nem létező norvég népitáncot próbált megtanítani az osztállyal. De nem, valóban fenn van a hétvégi akció a baranyai hírportálon, úgyhogy röhögtem egy jót és folytattam a melót, s közben a délutáni kiruccanást tervezgettem.

kajak pécsi tó túra műlegyezés horgászat

Hétvégén ugyanis a csónakázótó után igazi kihívás vár: egy drávai túra. Jelenlegi pudinghoz hasonlító állapotom (melyek közvetlen oka töménytelen ülőmunka, egy kényelmes házasság, és jókora adag lustaság, valamint a magyar konyha mértéktelen imádata) semmiképp sem alkalmas ugyanis öt kilóméteres evezésre felfelé, az áradó Dráván, s bár az újévi fogadalomban szerepelt ezen állapot megszüntetése, még az út felénél sem tartok. Gondoltam, legalább a nem létező kitartást pótolja majd az evezésbeli jártasság, ezért a hét minden napján meglátogatom majd a Pécsi tavat és evezek, evezek, evezek. 

kajak pécsi tó túra műlegyezés horgászat

S mint ma kiderült, bizony, ez az edzésforma való nekem, az evezés sokkal inkább szórakozás, mint kemény munka. Utoljára a mittoménhány kilóméter tóhosszt egész jó szintidővel tettem meg, fáradtság vagy fájdalom sehol, csak csend és víz mindenütt. Kezdett sötétedni, így kénytelen kelletlen abbahagytam a lapátolást, éppen időben: derékig csurom víz voltam a szorgalmas csapkodástól: technikai hiányosságaimat pótolta a határtalan lelkesedés. 

kajak pécsi tó túra műlegyezés horgászat

Meglátogattam kedvenc helyeim, s azokat a placcokat is, melyek meghorgászásáról eddig csak álmodtam, szinte viszketett a kezem egy csukás-balinos legyezőbot után, de a tilalomnak bizony sokára lesz vége. Így csak ábrándoztam, nézelődtem, fényképezgettem, hallgattam a víz csobogását és a madarakat, meg néha az első pontyhorgászok félrészeg üvöltését, mely a megye egyik legnagyobb tározójának teljes hosszán végigsöpört. 
Mi lesz itt nyáron, Istenem...!

kajak pécsi tó túra műlegyezés horgászat

Megjegyzések

  1. "S mint ma kiderült, bizony, ez az edzésforma való nekem, az evezés sokkal inkább szórakozás, mint kemény munka"
    :-)
    Ne feledd szavad!
    Üdv! :-)

    VálaszTörlés
  2. És készítsd a légyzsírt is! A bagoly csapat felkészült. :)
    qvik

    VálaszTörlés
  3. milyen volt a caper a dravan??

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése