Akik mindent megtehetnek

Elcseszett országban élünk. Helyesbítek: nem az ország elcseszett, csupán a vezető beosztásba helyezett "emberek" valók inkább az út menti pocsolyába, mint a vezetői székekbe. Makó városában ötvenezres büntetés terhe mellett megtiltották a görkorcsolya és gördeszka használatát. Érted? Nem mehetsz ki egyet gurulni, mert nem. Csakazértsem. Mert ebben az országban már mindent büntetnek. Nem lehetsz rokkant, ne legyen gyereked, nem evezhetsz a Balatonon, nem görizhetsz Makón, nem ehetsz egy jóízű cupákos csülköt anélkül, hogy meg ne büntetnének. Allan Karlsson már rég megkérdezte volna: szarni lehet?


Persze élnek Magyarországon olyan elemek is, akik az égvilágon mindent megtehetnek. Két hete ellopták a kocsimból a CD lejátszót. Ehhez nem kellett Ocean nagynevű csapatába tartozni, mivel ponyvás a gépjármű, mégis, van némi irónia abban, hogy ezt az ablakomtól tíz méterre tették, a legnagyobb lelki nyugalommal kipakolva mindent a kesztyűtartókból és az ülés alól. Különösebben nem érdekelt, sőt, szerettem volna ott lenni, mikor a "megélhetési bűnöző" megpróbálja értékesíteni a magnót (természetesen nem önös céllal, hanem azért, hogy szegény éhező purdéknak meglegyen a napi betevő), ugyanis a ketyere egy ideje nem működik. Ezen kívül a hernyó zsákmányolt még egy darab három centis lengyel wobblert a hamutartóból. Lehet, hogy halászlét főz majd belőle, váljék egészségére, talán torkán akad a hármashorog! Még mindig jobban jártam, mint az ipse, aki ugyanott FÉNYES NAPPAL téglákon találta meg az autóját, mert a kerekeit eltulajdonították sötét barátaink. 

Hogy miért jutott ez most eszembe?
Múlt hét végén horgászni indultam. Nem árulom el, hová, bár felesleges titkolóznom, hiszen a történet a régi: tiszta vizű, halban gazdag kis patak volt, ám a cigányok (mondjuk ki, hiszen általában ilyen esetekben róluk van szó) az ebihalat is leszűrik róla rendszeresen. Bónuszként pár éve egy trágyát szállító kocsi is a mederbe borult, ez már sok volt a domiknak: vagy megdöglöttek, vagy az Adriáig vándoroltak elkeseredésükben. Évekig kihalt volt a víz, de az utóbbi időben csupa jó hírt hallottam felőle. Nosza, patakra fel!
Az, hogy semmit nem fogtam, csupán egy dolog. Előfordul, még a legjobbakkal is, nemhogy velem. Közben kiszakítottam a méregdrága melles oldalát, majd beleestem a vízbe, miközben a meredek partoldalon próbáltam felkapaszkodni. Gondoltam, elég is a jóból, mászok kifelé a mederből a rögtönzött parkoló közelében, és mit látok: három cigány áll az autó körül és a kerekeit meg az utasteret nézegetik. 
Gondolom, sokan emlékeztek még a jelenetre a Farkasokkal táncolóból, mikor John Dunbar a kis tóból előmászva arra lesz figyelmes, hogy egy kíváncsi rézbőrű éppen felméri a terepet a lova körül. Ugyanez a jelenet zajlott le köztünk is. Visszarántottam a fejem, de csak egy pillanatra, mert eszembe jutott a magnó és a téglákon álló autó esete, felugrottam és rohanni kezdtem feléjük, de közben persze ordítottam, ahogy a torkomon kifért. 
Több végkifejlete lehetett volna az esetnek, mindenesetre szerencsém volt, a cigányok elfutottak. Talán azt hitték, hogy Halef, a patak nagy szelleme bújt elő rejtekéből, hogy megátkozza őket. A botom egyben dugtam be a kocsiba, beugrottam és mellesben/bakancsban/vizesen tipliztem a környékről, mielőtt megjön az erősítés. Persze a baj nem jár egyedül, a rosszul bezárt ponyva csapott egyet és letörte a bot kilógó spiccét. 
Hazáig tomboltam dühömben...

Megjegyzések

  1. A barátom így járt egy Nokia füles miatt: http://clouserflyfishing.blogspot.hu/2012/04/vasarnapi-pisztrang.html

    A görkorizással kapcsolatos tiltásokról meg tudnék mesélni, 15 évig gurultam.

    Nem változott semmi! Illetve nem jó irányba!

    VálaszTörlés
  2. Na ilyenkor nem szabad feladni, menjél ma is és ne hagyd magad.

    VálaszTörlés
  3. Ejnye, ejnye, de előítéletesnek teccik lenni! ;)
    Bizony, mi itt a jólétben nem is értjük meg szegény, éhező kisebbséget, akik kénytelenek a lopás ősi bűnéhez folyamodni. Hidd el, csak a kényszer hatására teszik. (Mármint lelki kényszer, amolyan belső hang.)
    Tegnap meg görkorisok álltak előttem egy kis boltban. Kicsit zavaró volt, ahogy esetlenül topogtak a bumszli korcsolyáikkal, de valahogy eszembe sem jutott betiltani őket.
    És a gépkocsikat, motorokat mikor tiltják be? A legtöbb halált okozzák. Persze Makón a görkori veszélyes, mert a meredek lejtőkön gyorsan gurulnak, és felborítják a hagymakupacokat. Szomorú.
    Az viszont nagy kár, hogy a mellcsizmás, üvöltős jelenetről nem készült egy videó, szerintem Kusturica bevágta volna a köv ramákokos filmjébe.

    VálaszTörlés
  4. "köv ramákokos filmjébe" na, jav: romás, a front miatt van.

    VálaszTörlés
  5. Értem én. :)
    Ez nem előítélet, hanem önvédelem. Vagyis lassan az lesz. Bár a gyűlölet ugye nem vezet sehová, csak még jobban fognak ők is utálni, aztán megy ez a végtelenségig. Ejj, jól volt ez rég, cigányok karavánokban, magyarok a városokban...
    A jelenet tényleg fergeteges volt, de ha jobban belegondolsz, ha agyonvernek és elásnak, azt sem vette volna észre senki azon az eldugott helyen. Szóval utólag jót vigyorgok rajta én is, pedig rosszabbul is végződhetett volna.

    VálaszTörlés
  6. De, ez előítélet. :-) A hülyeségtől és a sok pénztől már nem tudtok mit kezdeni magatokkal. Ráadásul éppen a kisebbségtől veszitek el a forintokat, mert nem hagyjátok őket dolgozni. :-) Nem értem miért akadsz ki azon, ha ők is szeretnének maguknak áutósmagnót és gépkocsijárműűűűvet. Én simán hagytam volna, hogy vigyék a gépet és még pecát is adtam volna hozzá ajándékba. Az AtyafaiPeca teljes mértékben elhatárolódik a szélsőséges és uszító hangvételű bejegyzésektől és az esetet azonnal jelenti a helszinki bizottságnak, meg a mazsihisznek, meg a roma jogvédő szervezeteknek, mert ez így eukonform magatartás. Nácik csibészek vagytok tik mind!!

    VálaszTörlés
  7. Atya, azt írod, hogy a kocsi mellé a pecacuccot is oda kellett volna adni. Erről eszembe jut egy (egyébként szar) vicc.
    Az NDK-ban Klaus Gutenmorgen segédmunkás mindkét lábát levágja a villamos. Odébbgurul, de a szemből jövő villamos levágja a két kezét is. Mire megszólal: Persze, hát a f*szom nem kéne?
    Szerintem ezt a mondatot egyre többen használjuk "nagyjaink" politikai tevékenysége és a "kisebbség" áldásos ténykedése láttán.

    VálaszTörlés
  8. Nekem is hasonló gondolatok kavarogtak a fejemben, miután összetörték az autóm szélvédőit. Lehet, hogy szerencsénk volt? Mi történik, ha épp pakolok be az autóba,simán a hátamba nyomják a kést? Most megúsztuk, és a magam részéről a jövőben inkább gyalogolok pár kilométert, de megpróbálom "biztonságos" helyen hagyni az autóm.

    VálaszTörlés
  9. Amikor megláttam a neved a komment felett, azt hittem, hogy valaki már feljelentést is tett ellenem közösségi izgatás miatt. :)

    Kemény dolog az is, ami veled történt. Ripityára verni egy autó hátsó szélvédőjét nemhogy szemét dolog, de agyatlan is. Így lesz egy hetekig várt kirándulásból rémálom.
    Gyűlölöm az embereket...

    VálaszTörlés
  10. Emberek? hát nem tudom?!

    VálaszTörlés
  11. De hogy nem állatok, az biztos!

    VálaszTörlés
  12. Az elmúlt három évben kétszer lopták el az autónkat(gyk. két különbözőt, egymás után). Ezen kívül volt biciklilopás, a múlt vasárnap pedig a változatosság kedvéért eltörték a zárat a maradék autónkban, csak valaki megzavarhatta őket. Gondolkozom erősen, hogy Észak-Borsodba költözzek, hátha ott jobb a közbiztonság...

    VálaszTörlés
  13. Hát, egyre szomorubb lesz ott is a helyzet, nálunk itt Erdélyben már régóta megy ez, mármint a romás incidensek. A tiltások itt nem jönnek szóba, minnél veszélyesebb, annál jobb, haljanak a székelyek, és ne autonomizáljanak. Szomorú de ez van.

    VálaszTörlés
  14. Sajnos mélyen tisztelt vezetőink egyszerűen nem értik meg, hogy ez nem fajgyűlölet már. Mit gyűlölsz? Amitől félsz, nem?
    Persze ezt a Rózsadombról gondolom nehéz megítélni, érdemes lenne eltölteniük néhány hetet egy kieső vidéki faluban vagy városban. Például nálunk. A hétvégén 13 (azaz tizenhárom) betörés történt a településünkön!! Az egyik munkatársam is károsult, de volt, akinek a hűtőládáját pucolták ki üresre. És attól félek, hogy ez még közel sem a mélypont...

    VálaszTörlés
  15. ÓÓÓÓÓÓÓÓ, baszódjon meg a világ !!!!

    VálaszTörlés
  16. @McFly: Az mi autóinkat, biciklijeinket a 2. kerületből lopták el és ott is törték fel. Ilyen szempontból nem jobb a helyzet az átlagember számára. A különbség csak az, hogy nekem nem vesznek azonnal az adófizetők pénzéből egy másikat, míg az általad említett "közszolgáknak" igen....

    VálaszTörlés
  17. No, én mint közszolga, természetesen elhatárolódom a gyűlöletbeszéd minden formájától, és a zúszítástól is!! Ja, hogy itt ilyen nem volt? Az más, az rendben van. Kár, hogy én nem vagyok benne abban közszolgai rétegban, akinek vesznek új autót (kaptam, igaz régi, nem is használhatom magáncélra, de legalább nem a sajátommal járok dolgozni), ellenben valóban köz-szolga vagyok, csak nem tudom már kinek, minek a közét szolgálom (azért lenne elképzelésem milyen közt szolgáljak, de attól emg el kell határolódnom) :D
    Vazze McFly, fura egy hely lehet az. Nem lehet Mo., mert itt rend van, Únijó, és közbiztonság. Önvédelem? Vazze, azt büntetik ám!

    VálaszTörlés
  18. Most hogy újra megláttam a bejegyzésedet a napokban látot videó jutott eszembe, eléggé jól bemutatja a hiperpigmentált fajok mentalitását itt Erdélyben is.

    http://www.youtube.com/watch?v=MqlOLQMYgvc&feature=related

    VálaszTörlés
  19. Ilyeneket ne is mutogass, mert kinyílik a bicska a zsebemben. :)

    VálaszTörlés
  20. Húú, gyerekek mikvannak!!! Most olvastam itt a dolgokat, hát nem semmi az biztos. Nekem még nem volt semmilyen afférom, lehet jó környéken lakom, az ilyet nem lehet , bicska' nélkül átvészelni.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése