Az Erdőkóstoló

Egyes horgászmódszereknek megvan az a bosszantó tulajdonsága, hogy az ember hajlamos a halfogást másodlagos tényezőnek tekinteni. Ha hajlamos vagy rá, hamar beszippant a vízpart ellenállhatatlan dimenziója, és azon veszed észre magad, hogy a botot egy rönknek támasztva kucsmagomba után kajtatsz, vagy az őszi csukázás önfeledt kökényezésbe megy át. Nincs ezzel semmi baj, hiszen a Természetet járva kicsit mindig része leszel az erdőnek, mezőnek, víznek, s pillanatok alatt elfelejted, hogy órákkal ezelőtt még a város közepén ültél, egy villódzó monitor előtt. Ennek folyománya, hogy egyre többet szeretnél tudni a minket körülvevő világról, s végül ott kötsz ki, hogy egy üveg saját készítésű csipkebogyó lekvár nagyobb kinccsé válik, mint bármilyen méregdrága, import bolti kulimász. A horgásztáska mellett állandó kellék lesz egy kis gombás kosár, a kajak belsejében papírzacskók várják, hogy megtöltsd őket vadgyümölcsökkel, és a fényképeid nagy része mindenféle felismerhetetlen sárkányfű, amit későbbi analizálás céljából kaptál le két balin között. 



Néhány hete csaptam le az Erdőkóstoló címzetű blogra, s azóta tanulmányozom őszinte érdeklődéssel. Több száz értékes bejegyzés között szemezgethetünk, az utóbbi néhány napban számtalan olyan növényre ismertem rá, melyek mellett ezerszer is elmentem, s mint utólag kiderült: szedhető, egészséges és - nem mellesleg - nagyon finom.
Tehát: kellemes böngészést és gyűjtögetést!

Megjegyzések

  1. 2 éve én is belefogtam a kökény és csipkebogyó lekvár főzésbe! Akkor nem tudtam mire adom a fejem, amikor magam mentem szedni a lekvárnak valót! :P Megszenvedtünk minden apró gyümölcsért.
    De megérte, mert nagyon finom lett!

    VálaszTörlés
  2. Köszönet az ajánlásért és a kedves szavakért, örülök, ha sikerrel ismered fel újabban a növényeket (én is kitettelek az ajánlott blogok közé)
    üdv.
    Andrea

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése