Kapcsolatban

A legtöbb horgász elbeszélés (vagy blogbejegyzés, ha jobban tetszik) manapság nem más, mint végtelenül unalmas nosztalgikus ömlengés. Bizony, sajnos ez a helyzet. Sétáltunk a parton, midőn észrevettük az árnyékban tobzódó domolykókat, s első dobásra sikerült megakasztani a banda nagyot, melyet partra emeltünk, majd visszahelyeztük az éltetőbe, miközben fejünk felett ott ragyogott millió tündérke glóriája...brrrr...!
Ez most kivételesen más lesz: elmesélem nektek, milyen remek túrán vettünk részt a hétvégén, mégsem kaptok majd cukorbajt a részletektől. Viszont az elmebajt garantálni tudom.

műlegyezés, asp, balin, fly tyin, légykötés, műlégy, csuka, pike, carp

Mivel nincsenek kezdetek, indítsuk ezt a sztorit is egy tetszőleges ponttól: péntek reggel. Annak ellenére, hogy december van, közel tizennégy fokot mutatnak a kinti hőmérők. Kedvenc tavamon a pontyok szemmel láthatóan fenn grasszálnak a felszín közelében, így sikerül - nagy megrökönyödésemre - kettőt nimfával kivarázsolni közülük. A harmadik lecsomagol, így én is ezt teszem és indulok haza; az egyik ponty is velem tart családlátogatásra. Utazik velem a Mura völgyébe, ahol majd egy-egy pohárka fehérborral kísérjük le - mintegy tisztelegve ezzel emléke előtt.

Ugyanis: BigTom-al kettesben látogattuk meg a Murát, Ricsit, Simit és a Muravölgye vendégházat. Ezeken a túrákon - tekintve, hogy vendéglátóink hozzánk hasonlóan még mindig nem komolyodtak meg - garantált a röhögés, és még alkohol sem kell az oldott légkör kialakulásához. Persze sohasem hiányzik, de nélküle is tetőfokára hág a hangulat az első kézfogásnál. Két napig csak kaja, pia és halak; kell ennél több?

A Mura völgye és a folyó még mindig csodaszép, ez nem változott - talán még sokáig ilyen marad, annak ellenére, hogy az embernek nevezett organizmus mindent beleadva munkálkodik azon, hogy tönkre vágja ezt a kis csodát.
Nem ragoznám túl az első estét: a fent említett ponty feldolgozásra került, Szári Zsolt-féle csipsz lett belőle, ehhez Simi rittyentett egy tál tökmagolajos hagymasalátát - ez  kombó aztán kiverte mindenknél a biztosítékot. Kevés pálinka, borocska, majd a telhetetleneknek hidegtál a la Tomi; szóval megvolt minden, amiért élni érdemes. Viszonylag hamar nyugovóra tértünk, ami azt jelentette, hogy kilenckor lefeküdtünk és majdnem éjfélig beszélgettünk még, később Tomi horkolni kezdett, amihez a háztól néhány méterre elhelyezett tyúkólban egy neuraszténiás kakas is csatlakozott...

Nem tudhattuk, hogy egy utcával lejjebb Ricsi balga módon - és előre bocsátom: érkezésünktől teljesen függetlenül! - Facebook profilján éppen aktívra állítja a Kapcsolatban opciót. Azonnal elkezdődött az oltás - Dépé vezetésével természetesen -, aminek másnap komoly következményei is lettek.

műlegyezés, asp, balin, fly tyin, légykötés, műlégy, csuka, pike, carp

Hajnalban kelés, botok élesítve, vendéglátóink tojásrántottájától eltelve indultunk a nagy kalandok elé. Tomi már kinn állt a tyúkól mellett és válogatott sértéseket vágott szerencsétlen kakasunk fejéhez. A legkegyetlenebb halálnemeket helyezte kilátásba, ami nem javított a neurotikus jószág kedélyállapotán - valószínűleg megviselte a szemétdomb királyát az is, hogy néhány napja róka tizedelte meg kis háremét.
Később betértünk egy élelmiszer boltba is, ahol - mint kiderült - már mindenki tudott Ricsi új "kapcsolatáról". Tomi ekkor úgy döntött, hogy megcsappantja a letenyei Bel Ami népszerűségét, így átvedlett homóba, s a fél falu füle hallatára kijelentette, hogy tegnap érkezett és bizony ő "Ricike új cicája". A mai napig nem tudom eldönteni, hogy a közönség a döbbent csenddel Tomi produkcióját díjazta, vagy benyelték ez egész előadást, mindenesetre rátkai barátunk számára ez a délelőtt valószínűleg a legényes ficánkolás végét jelentette...
Ja, aznap még horgásztunk is, méghozzá nem is keveset.

műlegyezés, asp, balin, fly tyin, légykötés, műlégy, csuka, pike, carp

Azon ritka pecások közé tartozok, aki bevallja, ha valami nem megy. Bizony, nekem nem megy a gumizás. Talán menne, ha érdekelne a dolog, de végtelenül unalmas és bugyuta módszernek tartom (sajnálom, ha valakinek bemásztam ezzel a bögyébe). Sosem leszek nagy gumis horgász, pedig többen próbáltak idén is beoltani, köztük igazi tehetségek is; nem sikerült nekik. Másfél óra bogarászás után komolyan úgy éreztem, hogy kinyitom a gumihalas dobozt és a Mura vizét ízlésesen meghintem a tartalmával. Nem éreztem a feneket, ha igen, akkor tuti elakadtam valamibe, idegbajt kaptam a monoton pöcögtetéstől. Olyasmi lehet ez, mint amikor Józsikát beíratják zeneiskolába, de csak nem fekszik neki a hegedű. Nem és nem, egy igaz hang nem hagyja el szerencsétlen hangszer belsejét. Persze nem Józsika a hibás, őt egyszerűen kurvára hidegen hagyja a hegedülés. Valahogy így vagyok én is a gumizással.
Fültől fülig érő vigyorral konstatáltam, hogy helyszínt váltunk, ahol majd emberi műcsalikat is használhatok; egy közeli patakot vettünk célba, ahol pici wobblerekkel keresgéltük a télre készülő domikat. Itt végre kiélhettem perverz wobblerimádatom.

Közben Tomi előhalászott valamit a kocsiból, ami kísértetiesen hasonlított egy egyszer használatos macskalomhoz, majd az orrunk alá dugta, s kijelentette: ezen fogjuk megsütni azt a fél oldal szalonnát és három emberes karajt, ami a csomagtartóban érlelődik reggel óra. Hittem is, meg nem is, de Tomi váltig állította, hogy a doboz annyi hőt termel, mint egy nyomottvizes reaktor erősebb napokon, így alágyújtottunk s vártuk a csodát: Lőn: a gyújtó papír a szélben olyan sebességgel égett el, mint kanóc a dinamitrúdon, a dobozban található széndarabok meg sem pörkölődtek. Elkeseredetten küzdöttünk az objektum felett, beledugtunk szénát, nádat, fadarabokat s végül az egész doboz gyufát is, mire meggyulladt a szén, de a hőmennyiség még így is kevés volt ahhoz, hogy lepörkölje egy ember szemöldökét. Ímmel-ámmal megsütögettük a szalonnát, így faltuk be, komoly feladatot adva ezzel rágóizmainknak, csak Ricsi szabadkozott (Tomi azt hitte, szerénységből, de ha megnézitek a fotót, rájöttök, miért tette).

műlegyezés, asp, balin, fly tyin, légykötés, műlégy, csuka, pike, carp

Később Tomi felvetette, milyen jó lenne még egy napot maradni. Nem volt különösebben ellenemre a dolog, így belementem, egy gyors telefonnal le is rendeztem az egészet, magamban szent elhatározással, hogy gumihoz holnap akkor sem nyúlok, ha pisztolyt szorítanak a fejemhez.
Vettünk újabb napijegyet (Tomi kedvéért), bevásároltunk (Tomi kedvéért), elintéztük a szállás estére is (Tomi kedvéért), majd visszanavigáltuk magunkat a vendégházba. Minden ment a fogatókönyv szerint: vacsora, itóka, beszélgetés, röhögcsélés, alvás, horkolás, kakas. Hatkor ébreszt a telefon, felkelek, löködöm Tamást, aki benyögi: én inkább alszok még, de te menj csak. Mentem is (Tomi kedvéért)...

Amit persze nem bántam, mert Imivel lassan jól összeszokott párost alkotunk (legalább háromszor horgásztunk már így együtt), s bár inkább kirándulás volt ez, mint komoly peca, elkeserítően rövidre sikeredett. Persze folyt.köv., de csak tavasszal. Vagy nyáron. Esetleg ősszel. Persze csak ha addig véglegesen a Mura mellé nem költözök.

műlegyezés, asp, balin, fly tyin, légykötés, műlégy, csuka, pike, carp

Tessék? Hogy kimaradt valami? Ja, igen, a halak. Na, azok tényleg kimaradtak. Íme, a túra egyetlen kopoltyúval rendelkező élőlénye (nem, a sapkás az Ricsi, a kezében tartott jószágról van szó). Hogy nem elég? Nekünk az volt, maradjunk ennyiben.

Megjegyzések

1. A gumihalas kijelentésed miatt még számolunk. A többi rendben van. :-) :-) :-)

2. T. Balázs Peti!
    Jó kis írás. Felkeltette az érdeklődésemet. Főleg azért mivel közel lakom a helyszín(ek)hez (Kanizsa). Sajnos csak az első kép helyszíne dereng, persze csak ha jól ismertem fel... Érdekelne, hogy a többi kép hol készült. Természetesen csak ha publikus az info...
    drkk76

3. Üdv!
    Erre sajnos csak annyit tudok mondani, hogy nagyrészt Mura völgye, valahol Letenyénél. A helyi srácok vittek ide-oda, sokszor elég messze, s mivel számomra az egész hely ismeretlen, így fogalmam sincs a nevekről, helyekről. Öt-hat placcot megnéztünk, dobáltunk, de inkább a kiránduláson, beszélgetéseken volt a hangsúly.

4. T. Balázs Péter!
    Köszönöm a választ. Az egyik, ha jól gondolom a Lendva (Adovány-csatorna), kedvenc legyes helyem. Csak azt a vizet ismerem, pedig van még sok a környéken. Sajnos kevés időm van amolyan felfedező túrára, ezért bátorkodtam feltenni a kérdést (ha ki tudok menni akkor van max. 3-4 órám pecázni).
    drkk76

5. Igen, az a Lendva, azt még én is tudom. A Mura viszont számomra is ismeretlen, eddig kétszer horgásztam rajta, néhány órát. Bár gondolom, egy élet is kevés ahhoz, hogy kiismerje az ember (ahogy nálunk a Drávát is). :)