József Attila: Ősz

Tar ágak-bogak rácsai között
kaparásznak az őszi ködök,
a vaskorláton hunyorog a dér.

Fáradtság üli a teherkocsit,
de szuszogó mozdonyról álmodik
a vakvágányon, amint hazatér.


Itt-ott kedvetlen, lompos, sárga lomb
tollászkodik és hosszan elborong.
A kövön nyirkos tapadás pezseg.

Batyuba szedte rongyait a nyár,
a pirosító kedvü oda már,
oly váratlanul, ahogy érkezett.


Ki figyelte meg, hogy, mig dolgozik,
a gyár körül az ősz ólálkodik,
hogy nyála már a téglákra csorog?

Tudtam, hogy ősz lesz s majd fűteni kell,
de nem hittem, hogy itt van, ily közel,
hogy szemembe néz s fülembe morog.

Megjegyzések

  1. Olyanok leszünk, mint egy irodalmi szakkör. :)))

    VálaszTörlés
  2. Először nem értettem, miért mondod, aztán elolvastam a friss bejegyzést a blogodon. :)

    VálaszTörlés
  3. Nekem tetszik mindkét bejegyzés.(: meghozza az őszhöz a hangulatot, még ha a jelen időjárás nem is segít ebben.
    Jók a képek! A horizonton bukdácsoló nap mindig megteszi hatását. ;)

    VálaszTörlés
  4. Jó a pókos kép! A vers is remek. Az irodalmi szakkőr nem lesz, hanem már van!

    VálaszTörlés
  5. Az ősz pedig most a hideg idővel köszöntött be és még vastagon vissza van a vénasszonyok nyara!!! Alig esett csapadék. Vicc az egész! Lesz még balin a felszínen ne fossatok bogaraim!
    :-O

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése