Hajnali balinozás

Ma hajnalban elsődleges célom a belly boat ismertető képeinek elkészítése lett volna, de bebuktam a dolgot: mire befejeztem a horgászatot, a fényképezőm lemerült a folyamatos videózástól és kattintgatástól, mivel igen jól sikerült horgászat kerekedett belőle. Utoljára tavaly nyáron jutottam el erre a vízre (ugyanekkor pecáztam utoljára bellyből), de most elhatároztam, hogy gyakori vendég leszek itt.


Gyönyörű és csendes volt a hajnal, a nyaralók üvöltöző serege még aludt hajnali fél ötkor, nyilván az augusztus huszadikai mulatozás fáradalmait pihenték ki. Sehol egy teremtett lélek, csak a víz élt, a halak törték meg néha a csendet; valódi idill egy műlegyes horgász számára.


Aztán párafelhőbe burkolózva felkelt a nap, s szinte óramű pontossággal rabolni kezdtek a balinok. Most elmaradt az igazi balinos tobzódás, mikor szinte az öledbe ugranak a vérszemet kapott őnök, néhány emberes fröcskölés elég volt ahhoz, hogy tudjam, merre van a csapat. Nem kényeztettek el, az egész műsor bő negyed óráig tartott, aztán újra csend, csak egy-egy ponty ugrott néha a nád előtt. 


Három  gyönyörű, darabos balint sikerült fogni (gurglerrel és mudlerrel), mire megjelentek ez első horgászok, boldogan és elégedetten eveztem ki a partra. Egy átlagos vasárnap reggel többet adott, mint amit a legtöbb ember valaha adhat. 


Megjegyzések

  1. A Pécsi-tavon nagyon jó a balin állomány és süllők is akadnak szépen, csak az a baj, hogy egy balinra 12 lebutított proli jut. Éjszakai pecára és hajnali kalandokra talán elmegy, de én akkor is képes vagyok valami volt bányász tirpákba belefutni, aki azt hiszi, hogy az ő kezelésében van a víz. Csúnyán megerőszakolták azt a tavat. Kár érte. Egyébként nagyon érdekes és rejtélyes balinok lakják, akik szinte egyszerre mozdulnak meg és kussolnak el, akár egy másodperc alatt. Szerintem a fényviszonyokra nagyon érzékenyek.

    VálaszTörlés
  2. Ez bizony nagyon nagy sajnálatomra így van. A Pécsi-tó valóban gyűjtőhelye a legtaplóbb horgászoknak, tízből kilenc lopja a halat (kiváltképp a nyaralótulajok), ötnek fogalma sincs a helyi szabályokról, háromnak engedélye sincs. Pedig csodás halak vannak benne, persze sehol nincs már az a mesebeli víz, ami 20-30 éve volt. Eltűntek a pisztrángok, az a rengeteg nagy csuka, a felszínen tobzódó keszegcsapatok...
    Kis adalék: tegnap este sötétedésre visszamentem, ha már megvan a napijegy, használjuk ugye ki. Síri csend (mármint rablásilag, a nyaraló csürhe üvöltését mindenhonnan lehetett hallani), egy szem rablást nem láttam sehol. Gondolom, az is közrejátszott, hogy tőlem húsz méterre egy banda kutyástól-kölyköstül belerongyolt a vízbe, mint egy dagonyázó vaddisznócsapat, tíz percet ordítoztak meg csapkodtak a vízben...utálom az embereket. :(

    VálaszTörlés
  3. :-D
    15 éve mesés csukaállománya volt. Mára a csukák létszáma csappant meg a legjobban. Ívás után mindig kihúzták a dugót és hát a bugylikat is vitték rendesen. A szektorok oldala külön állatkert, ahol már minden le van zárva. Az embernek mindentől elmegy a kedve. Most főleg szar, hogy körbe betonyozták, ami nagyon közkedveltté tette a pécsiek körében. Szeptember-októberben hajnalban kell menni. Akkor a balinok csapatosan randalíroznak és mindennek nekirongyolnak. Horgász már alig akad. Régen 3-szor ennyien voltak. A normálisabbja elmenekült. Gyalázatos egy hely.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése