Puglisi úr és a Turbo popper

Műlégykötés: EP Turbo Popper

Mint minden művészet, a műlegyezés is bővelkedik nagy nevekben; meg nem értett művészekben és igazi mesterekben egyaránt. A szicíliai származású Enrico Puglisi is az utóbbi csoportba tartozik, nevének  kezdőbetűiből összehozott EP szignó valódi minőséget képvisel mindenhol a világon. 
Mint említettem, Szicíliában született, s természetesen "előbb tudott halat fogni, mint járni". Édesapjával kezdetleges műlegyekkel kergették a halakat, akkor még nem szórakozás volt ez, egyszerűen megették a zsákmányt. Később séf lett egy elegáns étteremben (ekkor már szenvedélyes sporthorgász volt), majd az Egyesült Államokba költözött, itt fogta meg első pisztrángját tradicionális léggyel, s ekkor ejtette igazán rabul a műlegyes horgászat. 

Műlégykötés: EP Turbo Popper

1992-ben New Yorkban megnyitott első műlegyes üzletét, a The Practical Fly Shop-ot, tervezni kezdte saját műlegyeit, s mára innovatív termékeinek és legyeinek köszönhetően az Enrico Publish Ltd. tulajdonosa. Weboldalán számtalan különlegességet talál a látogató, sajnos legyeinek titkát hétpecsétes titokként őrzi az illetéktelenek elől, de potom 6000 forint lecsengetése után a lepel lehull és megtekinthetjük ezeket a videókat. Elárulom: egyik sem ördöngösség, hamar kisilabizálható a legyekből, hogy hozzuk össze. Persze nagyrészt tengeri kreálmányokról van szó, de a shrimp legyek pontyra, a floating minnow legyek balinra kiválóak - persze a teljesség igénye nélkül. 

Nagy kincs volt számomra, mikor rábukkantam az EP Turbo Popper névre keresztelt gyönyörűségre. Első ránézésre ideális balinos popper lesz, persze majd a halak eldöntik, igazam volt-e. Agyaltam egy darabig, a délelőttöm elment a tervezgetéssel, előkészületekkel, este pedig összehoztam belőlük hármat; egész jól sikerültek. 

Műlégykötés: EP Turbo Popper

Műlégykötés: EP Turbo Popper

Megjegyzések

  1. Szia!

    Bevallom, már más légyötletet is vettem Tőled, azt hiszem ez is a másolandók közé tartozik. :-)

    Ha nem titok, a "tölcsér" részek egymáshoz, illetve a közdarabhoz csak ragasztva vannak?

    Köszi,
    kapor

    VálaszTörlés
  2. Kéretik egy "szerelési" útmutatót feltenni, potom felebaráti szeretetből :) Vagy ha ez drága akkor első találkozásunk alkalmával fizetek érte egy korsó finom helyi csapolt sört, valamelyik útonállóban :-D

    VálaszTörlés
  3. Kapor: örülök nagyon, ha tetszik. Igen, a két rész csak ragasztva van. Én erről a képről másoltam a fejet:
    http://www.epflies.com/estore/details/56223/0/4894
    Átlátszó papírt rakj a monitorra, másold le a legalsó darabot, aztán ezt körbevágva kész is a sablon. A felső és alsó ugyanaz.

    Ervin: én sem vettem meg a hozzáférést a videókhoz, nyugi. :) Csak agyaltam rajta egy csomót.
    Különben ha megvan a fej, az alsó részbe ragassz be egy méretre készített rozsdamentes huzalból készített tengelyt, ez be van vonva piros zseníliával vagy fonallal. Hátul mehet bele kulcskarika, és a horog, amit előtte tetszés szerint feldíszítesz. Itt van a "gyári" kép:
    http://www.epflies.com/estore/details/55397/0/4834
    Egyébként a hozzászólásaidat a blogom rögtön spam-nek veszi, manuálisan állítgatom vissza. De hogy mitől....?

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Bele sem merek gondolni, ez mit művelhet a levegőben dobás közben... De kötök egyet-kettőt, hátha feketesügerezni jó lesz. Maradt még néhány kérdésem a léggyel kapcsolatban. A tengelyt a has aljához hozzáragasztottad, vagy fityeg benne, mint egy harangnyelv?

    TT

    VálaszTörlés
  5. Oké, hülye kérdés volt... :)
    Megnéztem a belinkelt honlapot. Túl azon, hogy tanulságos, azt láttam, hogy a feketesügeres választékban is szerepelt a turbo popper, így lehet kísérletezni.
    TT

    VálaszTörlés
  6. Szoget utott a fejemben a dolog, igy dobaloztam vele egy fel orat a kertben. Nyilvan egy ilyen jellegu fejnek nagy a legellenallasa, de nem veszes, mivel ugysem koti az ember nagy meretben. Szepen ki lehet tenni, csak hosszabb dobasoknal szeret a horog beakadni az elokebe.

    VálaszTörlés
  7. Nem is annyira a légellenállása miatt kérdeztem, hanem inkább a formája miatt. Nekem ránézésre az a félelmem, hogy a kacsázik a levegőben, és vagy a fülembe akad, vagy a szemközti bokor ágai közé, de nem kimondottan jó helyre. De amikor a kérdést föltettem, még nem esett le, hogy a zseníliázott huzal le van ragasztva az aljára, ha csak úgy fityegne, na az volna a problémás.
    Egy szó mint száz, nem agyaskodni kell, hanem kötni, dobni. :)

    TT

    VálaszTörlés
  8. Agyaskodás nélkül nem lennel légykötés és dobás sem. ;)
    A levegőben minimálisan kalimpál persze, de nem lehet vele szépen dobni. Mondjuk 7-es zsinórral próbáltam, ugye az meg szépen vezeti, 5-össel például biztos másképp viselkedik.
    A huzalnak különben én csináltam egy epoxi ágyat, abba nyomtam bele, amíg megkötött. A pillanatragasztókban légykötésnél nagyon nem bízok.

    VálaszTörlés
  9. Köszi szépen. Lesz mit csinálnom unalmas estéken... :-)
    Szerintem már alig várják a balinok és a feketesügerek. :-D

    VálaszTörlés
  10. Itt is megtalálni a hozzávalókat:
    http://www.taimen.com/en/hu/product/ep-turbo-popper-component_99930529/103074

    VálaszTörlés
  11. Érdekes ez a spam dolog...most olvastam amit írtál. A gmail címmel vagyok bejelentkezve mindig.

    VálaszTörlés
  12. Most mar nem mennek spambe, nem tudom mi volt.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése