Fény az éjszakában

Bár régebben több sötétben halványan világító legyet kötöttem balinra, kipróbálni valahogy soha nem sikerült. Nem, mintha nem bíztam volna bennük, hiszen ha egy műlégy működik, jobb esetben több színárnyalatnak is működnie kell; inkább elfelejtődött, gyakrabban kerültek elő a hagyományos fehér és ezüst színek, s mivel az őnök kajálták őket, nem is foglalkoztatott mélyebben a dolog. Múltkor azonban szinte még sötétben szálltam vízre, s a dobozban kísértetiesen derengett néhány előző nap kötött Gurgler (vagy ahogy a FTF-en évekkel ezelőtt elneveztem: Glowgler), így tettem egy próbát velük. Mint nemrég olvashattátok, balinék kitörő örömmel fogadták az újdonságot.
Ennek ellenére biztos vagyok benne, hogy az egyszerű "nappali" színek is bejöttek volna, mindenesetre hatalmas élmény volt látni, ahogy a vakuval feltöltött, felszínt karcolgató műlégy mögött felpúposodik a víz és lepattintja róla egy-egy virgonc fenekeszeg. Mivel a hozzászólásokban és mailben is jeleztétek, hogy lenne igény egy step-by-step bemutatóra, úgy döntöttem, feldobom a légy készítésének menetét. SBS azonban nem lesz belőle, ugyanis alap gurglert kötni mindenki tud, aki nem, az tanulja meg. Annyival kiegészíteném a dolgot, hogy a kötés végén én fejnél a foamot mindig visszahajtom és ott is lekötöm (ahogy a  képen is látható), egy kis extra pop-ot adva ezzel a popper jellegnek. 


Nézzük inkább, miből is áll ez a kis szentjánosbogár. A test nálam a poppereknél általában kristályzsenília, a horog tetszőleges, a cérna is. Első lépésben előkészítjük a foam lapokat, ehhez két dologra lesz szükségünk: egyik a Hareline cég UV Chewee Skin nevű nagyszerű anyaga (ha dolgoztál Sili Skin-el, valami hasonlót képzelj el), különféle színekben, én gyöngyház színűt használok. 


A másik a Piketrek által forgalmazott öntapadós foam, ajánlom mindenkinek ezt a packot megvásárlásra (20 darab különböző színű lap potom 5 fontért), főleg, ha polibogár rajongó vagy, tuti kombinációk hozhatóak össze belőlük, igen jól ragadnak.


Az UV Skin-t egyszerűen összeragasztom a kiválasztott (általában chartreuse vagy fehér) foam tapadós felével, ebből lehet később vagdosni a Glowgler úszó testeket. A légy farka szintén Hareline termék, UV Minnow Belly néven kapható, mást nem is kötök mellé, felesleges.


Nagyjából ennyi, ezek alapján mindenki össze tudja hozni a saját Glowgler-ét. Még egy apró tipp: ha "lemerül", töltsd a fényképező vakujával, ne fejlámpával, erősebben és tovább világít.
Jó szórakozást és ordas balinokat kívánok hozzá!

Megjegyzések