Erdély(i) a tévében

Pupa a magyar műlegyes társadalom egyik felejthetetlen alakja.
Évekkel ezelőtt ő is ott volt azon a bizonyos hétvégén, mikor megszületett kis országos szövetségünk, a MŰHOSZ, s hogy ez megtörténhetett, abban igen nagy szerepelt vállalt akkor. Emlékszem, milyen lendületet kaptak az események, alig értünk haza az országos rendezvényről, már szerveztük a baranyai klubot, cikkeket írtunk - s ezzel színt vittünk - a horgászújságokba, oldalakat indítottunk (ő a szép múltú Flyfishing oldalt, én a BHM-et)...


...aztán valahogy kihűlt a dolog. Legalábbis bennem, megmaradtam csendes, háttérben meghúzódó pecásnak, s csak a szövetség alapítóinak listáját átolvasva derül ki, hogy részt vettem ebben az - egyébként nagyszerű - megmozdulásban. Pupa azonban maradt, s míg én szinte átaludtam 4-5 évet, ő aktívan dolgozott az ügyön, majd egyszer csak eltűnt. Legalábbis így láttam én - közel 200 kilométeres távolságból - a dolgokat. 
Teltek az évek, néha beszéltünk, e-mailben, telefonon, de személyesen nem találkoztunk, majd az elsők között tudtam meg, hogy a PV-TV Légy Ott! című műsorának főszerkesztője lett. Helyes! - konstatáltam elégedett mosollyal a tényt, mivel keresve sem találhattak volna jobb embert erre a posztra.


Azóta lement nyolc rész, és azt hiszem, igazam volt. A sorozat a televíziós csatorna egyik legnézettebb műsora lett, s az is vitathatatlan, hogy a legegyedibb, legfrissebb műsor a kategóriában. 
Személyes vélemény?
Talán megsértődnek néhányan, de engem abszolút nem érdekelnek a parton vonagló, gilisztákat fogdosó szilikonlányok. Hidegen hagy a bojlis műsor, amelyek szárazsága vetekszik a parlamenti közvetítésekkel, s a hideg ráz ki a pergető "profiktól", akiknek a ruháján több felvarró és reklám díszeleg, mint amennyi kitüntetés  van egy századnyi háborús veterán zubbonyán. Pupa műsora egyszerű és közvetlen, változatos, így nem lesz unalmas, van benne humor (ami a nagynevű "előadókból" csak akkor bújik elő, mikor a bojlis ágyon fetrengve benyomtak már fél liter szilvát). Szerencsésnek érzem magam, hogy láthattam, hogy dolgozik (a mellette álló stábtagokkal egyetemben), egyszer az ominózus pontyos-legyes részen, másszor a Pádison; mindkettő hatalmas élmény és jó móka volt. Elárulhatom: igazi rendező típus, nem minden kedvesség nélkül való az, ahogy egy megakasztott halnál igazgatja a kis csapatot, s közben nem érzed egy percre sem, hogy "főnökösködni" szeretne (ellentétben a magyar horgászmédia legtöbb fenegyerekével).


Magyarul: Pupa nem hagyja, hogy elfelejtsék, persze nehéz is lenne elfelejteni. Ezért kezdtem a "felejthetetlen" jelzővel a bejegyzést, azt hiszem, ez illik rá legjobban. 

Az eddig napvilágot látott LégyOtt! epizódok Pupa gondozásában:
LO 10 - Tapolca patak- botépítés Gampell Pistivel 
LO 11 - Télvége az Eger patakon
LO 12 - Jászsági domolykók, vendégségben Lee professzornál
LO13 - Tavi pisztrángozás Felsőtárkányban
LO14 - Tavi pontyozás Peti Balázzsal, bónusz résszel
LO 15 - Vendégségben a Krusnicánál
LO 16 - A Káló domolykói Katkával, éjszakai harcsa a pusztában
LO 17 - A Pádison Oszival

Megjegyzések

  1. Köszönjük!
    Úgy érzem, ha csak a tévézős részét vesszük akkor ezzel
    http://pv-tv.tv/hungarian/kameraval-horgaszok/

    együtt egész a történet.

    VálaszTörlés
  2. Teljesen igazad van, be is tettem a bejegyzésbe.

    VálaszTörlés
  3. Sosem érdekelt a legyezés. Mindig csak legyintettem rá... De Pupa műsora annyira kívánatos a magamfajtának, hogy csak, és csak ezért kapcsolok néha az adóra, és valószínűleg ezért fogom egyszer kipróbálni a fregolizsinór lengetését. Mert szórakoztatva tanít, oktat, bemutat, hagyományt őriz és teremt, ráadásul néha, szőrmentén (csak úgy mellékesen) azért halat is fog....-)
    A Mayer Pista bátyánk emlékidézése és Gampel Pisti képernyőre csalogatása, így, egy kalap alatt pedig valami igazi őstehetségről árulkodik.
    Respect!

    VálaszTörlés
  4. Én úgy tudom, hogy kipróbáltad már... Füzek árnyékában... :-)
    Atyafi

    VálaszTörlés
  5. Atya, most jól lebuktattál...:-)
    De szép is volt..., pontosabban: szép lesz.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése