Kukoricázz!

Megegyezhetünk abban, hogy az égvilágon mindent lehet műlégyként imitálni. Elég felkeresni egy külhoni műlégykötő fórumot (legjobb példa a FTF), és már hüledezhet is a laikus, mennyi képtelen és agyament ötlet létezik. Itt van például rögtön Nemo:

Műlégykötés: polifoam kukorica kötése pontyra

Külön érdeklődéssel figyelem a pontyos műlegyeket, szerencsére egyre több van belőlük, de nagy részük apró rákutánzat, vagy hagyományos, máshol ezerszer látott nimfa-forma. Az utóbbi napokban ezeket az apró rákokat kötögettem én is; fogósságuk mellett nagy előnyük, hogy élvezet bütykölni velük, ráadásul nem túl anyag- és időigényesek, pillanatok alatt lehet sorozatokat készíteni belőlük. A következő pár jószág annyira jól sikerült, hogy én biztos behörpölném őket, ha ponty lennék. 

Műlégykötés: polifoam kukorica kötése pontyra

A népszerűségi lista második helyén az őzszőr és egyéb kenyérlegyek állnak. Mai napig nem tudom, mit esznek ezen az angol kollégák, én órákat seggeltem a parton különféle úszó kenyérlegyek mellett, eddig egyetlen pontyot fogtam velük. Viszont balint többet is. Ilyen a horgászat...

Lehet azt mondani, hogy legkevesebbet variált pontyos légy a kukoricalégy. Nem tudom megmagyarázni, miért, pedig ha a két legfogósabb legyet kellene kiválasztanom, habozás nélkül a Montana és a kukorica légy lenne a nyerő. Ez utóbbiról főképp Domy barátom tudna mesélni, a szemem láttára akasztgatja saját titok-kukoricáival a pontyokat a Sión minden nyáron. Az ő verzióját nem árulom el, viszont most megosztom veletek, hogyan kötöm én. Elárulom, pofon egyszerű lesz, mégsem hagyott cserben eddig. 

Anyagszükséglet:
- sárga polifoam
- sárga légykötő cérna (a legvastagabb fajta)
- kétkomponensű színtelen epoxy ragasztó

Műlégykötés: polifoam kukorica kötése pontyra

A kívánt méretű bolharákhorogra (de igényesebb pontyozóhorog is megteszi) sárga cérnával alapkötést készítünk, egészen a horog harmadáig. 

Műlégykötés: polifoam kukorica kötése pontyra

Ólomhuzallal vagy rézdróttal kialakítjuk a testet, természetesen az általunk preferált süllyedési sebesség függvényében. Érdemes kötni gyorsan süllyedő és lebegő variánst is 

Műlégykötés: polifoam kukorica kötése pontyra

A súlyozást bebandázsoljuk a cérnával, majd vágunk egy megfelelő hosszúságú és tetszőleges szélességű sárga foam csíkot. 

Műlégykötés: polifoam kukorica kötése pontyra

A csíkot a horog szárára hajtjuk duplán, a szemtől néhány milliméterre szorosan lekötjük. 

Műlégykötés: polifoam kukorica kötése pontyra

Jókora "fejet" készítünk kukoricánknak, majd elkötjük a cérnát.

Műlégykötés: polifoam kukorica kötése pontyra

Kétkomponensű epoxit keverünk, majd alaposan bekenjük vele a legyet. A test belsejébe, és az aljára is kerüljön ragasztó!

Műlégykötés: polifoam kukorica kötése pontyra

Íme, a kész kukorica-kommandó. Elvetemültebb pecások megtölthetnek vele egy konzervet is, de etetésre sajnos alkamatlan. :)

Megjegyzések

  1. :D
    Röhögni fogsz, már csináltak azt is. Meg ilyen kukoricát is.
    http://www.washingtonflyfishing.com/gallery/showphoto.php?photo=298&cat=18105

    Egyébként én is gúnyos mosollyal néztem Domy dobozát, mikor először mutatta őket, ráadásul az ő kukoricái igazán extrémek, inkább hasonlítanak egy durung polibogárra. Viszont sosem felejtem el azt a nyári, forró délutánt, mikor a Sió partján a fák alatt feküdtem (rohadtul másnapos voltam), ő meg lenn elkezdte fogdosni a sodrófa pontyokat. :)
    Sosem lehet tudni.

    VálaszTörlés
  2. kipróbáltam a kukoricát, csak ugye én kihagytam az epoxyt. hiba volt ugyanis ennyi ólommal sajnos a felszínen marad. szóval dupla ennyi ólom és/vagy gyanta a testre. halat még sajnos nem fogtam vele, de nem tágítok, ha túrást látok dobok! :)

    VálaszTörlés
  3. Nyugi, még én sem fogtam vele semmit. :D

    VálaszTörlés
  4. Hát ez óriási! :) ha kifejezetten nem is legyezek, hanem pergetek, pontyra drop-shotolok egy ilyennel, esküszöm! kösziii! :D

    VálaszTörlés
  5. Ez nagyon komoly, dropshotra rakni, erre nem is gondoltam! :D Szólj ám, hogy mi volt, erre kíváncsi leszek!!!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése