Örömpeca

Nagyon régóta leszoktam arról - néhány fájó csalódás után, - hogy másokat horgászatra, pláne műlegyezésre neveljek. Néhány esetben azonban képtelen vagyok ellenállni a kísértésnek, de ezekben az esetekben is csak akkor, ha biztos vagyok benne, hogy a delikvensek száz százalékig tisztességes emberek. 
Péter kölyökkorom óta igen jó barátom, sok közös fiatalkori botláson és élményen estünk túl együtt, párja, Viki pedig igazán belevaló hölgyemény. Valójában ő vetette fel a horgászat ötletét, én meg csak kamilláztam a hirtelen jött érdeklődés hallatán; mindenesetre örültem, hiszen természetszerető és tisztelő emberek mindketten, ezen kívül az extrém sportok nagy rajongói. Csendben megjegyeztem, hogy az első pecától sok extrém élményt ne várjanak, de a halfogást majdnem biztosra ígérhetem nekik. Lelkesedésük engem is magával ragadott, és másfél órás elméleti oktatás után szinte vártam, hogy letehessem kicsit a legyezőbotot, és úszóval a pontyok nyomába eredhessek. Mert kezdő lökésnek természetesen egy könnyű úszós békéshalas horgászatot választottam, annak ellenére, hogy Péter kitart amellett, hogy műlegyes horgász akar lenni. S ahogy ismerem, az is lesz...

műlegyezés ponty horgászat matchbot úszós

Egy közeli vadregényes kis vízre esett a választás, nyáron gyakran hajkurászom itt nimfával a potykákat. Szép halállománya van a tavacskának, egyedi módon a tógazda megtiltotta mindenféle etetőanyag használatát (ebben a kezdeményezésben egyébként teljes mellszélességgel támogatom). Így a halak könnyen foghatóak a természetes táplálékokkal, nincsenek túletetve, a víz kristálytiszta. Ráadásul az idő is kedvezett nekünk, meleg volt, szélcsend, a pontyok a vízfelszínen garázdálkodtak, így két perc alatt megtaláltam az ideális placcot. 

műlegyezés ponty horgászat matchbot úszós

Természetesen Viki indított egy másfeles ponttyal, aztán ő is folytatta egy kilóssal, hogy végül a harmadik halat is ő akassza meg. Nem a kezdők szerencséje, inkább a nők magabiztossága. Mi Péterrel csak pislogtunk és bárgyú törpeharcsákat akasztgattunk, még a nagy kiflibojlikkal is. A tettetett bosszúság mellett persze mindketten örültünk a sikerének, s hogy teljes legyen az öröm, hamarosan Péter is fogott néhány potyeszt. 

műlegyezés ponty horgászat matchbot úszós

Miért van az, hogy két teljesen kezdő horgász arcáról levakarni sem lehetne a felhőtlen szórakozás nyújtotta boldogságot, miközben évtizedek óta horgászó vén vidrák végigszentségelik a napot, s közben egyfolytában azt lesik, mikor lophatnának el egy méreten aluli halat? Vagy latolgatják azt, hogy vajon mennyit kaszálnak majd a szomszédoknál a koszos hálóban vergődő szerencsétlen csukával? Kiábrándító...
Barátaim szerencsére nem ebbe a kategóriába tartoznak. Közben megérkezett Domy és párja is, magukkal hozták Mazsit és Elli kutyát is, így teljes lett a brigád, és Domynak köszönhetően - szokás szerint - a hangulat is tetőfokára hágott. 

műlegyezés ponty horgászat matchbot úszós

Szeretem ezeket a horgászatokat. Persze jó egyedül is, kajakban, messze mindenkitől, de ennek a napnak így volt meg a varázsa. Már csak azt remélem, hogy a srácok legalább annyira élvezték az örömpecát, amennyire én.

Megjegyzések

  1. Még régebben megkeresett egy régi haverom, hogy az ismerőse szeretne megtanulni műlegyezni. Először valahogy sikerült leráznom, de másodszorra nagyon láthatta rajtam, nem fűlik a fogam a dologhoz. Mire a haverom a következőt mondta: "Ne ijedj meg, nem akar a nyakadra akaszkodni! Csak annyit szeretne, merre jársz a Dunán és milyen legyeket használsz." Csak ámultam. Persze a kolléga tőlem nem tanult meg műlegyezni...

    VálaszTörlés
  2. Nálam ez az eset volt a vízválasztó (talán olvastad is anno):
    http://www.ceeff.com/irasok/halle/fabatka

    Egyáltalán nem osztom azt a nézetet, hogy minél több legyest kell toborozni. Addig jó, amíg kevesen vagyunk. Aki megtalálja ezt az utat magától is, abból úgyis legyes lesz. Ennyi.

    VálaszTörlés
  3. Remélem én megtalálom azt a bizonyos utat :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése