KODAK PlaySport ZX3

Minden legyes álma egy olyan kamera, mellyel a víz alatt és felett készíthet tűrhető minőségű videókat és képet. Nemrég kaptam ajándékba a címben említett kis kütyüt, ehhez szeretnék néhány mondatban kedvet csinálni.


Ahogy a képen is látszik, dizájnos, kerekített forma, abszolút kényelmes tartani, külsőre ugye inkább tűnik mobiltelefonnak, mint digitális kamerának. Mégis, meglepő módon elég sok mindent tud a cucc: WVGA felbontástól kezdve 1080p felbontásig vesz fel videókat, tehát keményen HD kamera. Emellett 5 MP-es fényképeket készíthetünk vele, ami szintén pozitívum. Digitális képstabilizátorral rendelkezik az általános beállítások mellett, valamint helyet kapott a menüben egy H2O, azaz vízalatti mód, mert bizony vízalatti felvételekhez ideális a kicsike (3 méter mélységig vízálló).
Tesztelni eddig úszómedencékben és a Sióban tudtam, a felvett videók alapján alig várom, hogy egy tiszta hegyi patakba meríthessem. A víz alatti felvételekre H2O mód mellett ugyanis nem lehet panasz, tökéletesek az élmény rögzítéséhez. Mindemellett nagy örömömre 720p felbontásban 60 FPS sebességgel is vehetünk fel, azaz 60 képet rögzít mp-enként. Ez miért jó? Pl. egy jól sikerült dobást, jelenetet a felére/harmadára lassítva is simán fut majd, egész pofás kisfilmeket készíthetünk vele, ha értünk a videószerkesztőkhöz.
Végigböngésztem a netet, találtam hozzá pici objektíveket, pölö macro (közeli, egészen aprólékos felvételekhez), tele, fish eye (180 fokos képek/videók), szóval lehet bővítgetni. Kicsi, könnyen hordozható, 1 mp alatt bekapcsolható, vizes kéz, sár, eső nem árt neki, strapabíró...egy apróság: amennyiben beruházol egy ilyenre, NE fehéret vegyél, hónapok alatt sikerült úgy leamortizálni, mintha kétszáz éves lenne.
Az ára 30 ezer körül van, ami korrektnek tűnik egy ilyen masinához képest. Persze a Folyó szeli ketté második részét nem lehet vele leforgatni, de nem is ahhoz tervezték.

Minta videó (hirtelen ez volt kéznél, így ezt tudtam csak feltölteni, hamarosan jönnek az újabb videók is)

Megjegyzések

  1. Nekem egy Panasonic gépem van. Nagyon szeretem, főleg a 25 mm-es optikája miatt. Ja, valszeg a -River runs throug it c. filmet nem effajta csecsebecsékkel forgatták, de azért szép csöndben hadd jegyezzem meg, hogy egy jó film nem a technika miatt jó. Egy tehetségtelen embernek adhatsz 3 millás kamerát, ha nincs érzéke a dologhoz. Egy tehetséges viszont még egy amatőr kamerából is mesteri dolgokat tud kifacsarni. Egy klafa filmet főleg a megfelelő vágás és a jól megválasztott zene határoz meg.
    Talán ez lett a legjobban sikerült filmem. Jó szórakozást hozzá!
    http://vimeo.com/10362197?hd=1

    VálaszTörlés
  2. Ha már szóba került egy jó film...
    Ezt láttad már?
    http://www.youtube.com/watch?v=ouANEo2w0Pg

    VálaszTörlés
  3. Még nem, de régóta meg akartam nézni, nem mai gyerek, évekkel ezelőtt láttam a bemutatóját. Ha jól tudom, egy élő ürge életéről forgatták.
    Akkor én is ajánlok egyet, ha nem találkoztál volna vele:
    http://www.youtube.com/watch?v=hH-cOhUsyLo

    VálaszTörlés
  4. Igen hallottam róla. Szépen ezt is agyonhallgatják, amíg külföldön siker. Botrányos!
    Még idén megnézem!
    A filmet majd én odaadom.

    VálaszTörlés
  5. Egy halott életéről forgatták. :-(

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése